Od 10 lipca 2024 r. w Wielkiej Brytanii obowiązuję nowy system zezwoleń dla ciężarówek powyżej 7,5T na trasie do portu Dover.
Operacja Brock to nowy system zezwoleń dla kierowców ciężarówek. Ma on na celu, w przypadku zakłóceń w podróży, w porcie Dover i Eurotunelu, utrzymanie przepustowości dróg w hrabstwie Kent (Wielka Brytania). System został zaprojektowany by zmniejszyć zatory i ułatwić podróżowanie do portu na drodze M20 i innych przyległych drogach. System zezwoleń będzie wykorzystywany do kontrolowania przepływu towarów do portu w Dover. Ma również uniemożliwić przewoźnikom, którzy zmierzają do portu, omijanie kolejek w ramach Operacji Brock tzw. “ucieczki na gapę”.
Jak działa system kontroli Brock?
1. Dozowanie ruchu na autostradzie M20: Wszystkie ciężarówki, które kierują się do portu w Dover będą zatrzymywane na wydzielonym pasie autostrady M20.
2. Odbiór zezwoleń: Kierowcy muszą ustawić się w kolejce na autostradzie M20, na jej początku otrzymają zezwolenie.
3. Kontrola zezwoleń: Zezwolenia będą sprawdzane na drodze A20 przed Dover, przy skrzyżowaniu z drogą B2011. Kierowcy bez ważnego zezwolenia będą zawracani i zmuszeni do ponownego ustawienia się w kolejce na M20.
Za próby obejścia systemu kierowania ruchem dla kierowców ciężarówek przewidziano kary finansowe w wysokości 300 funtów. Dodatkowo zadysponowano specjalne zespoły kontrolne. Będą one rozmieszczane w kluczowych punktach wzdłuż sieci dróg w hrabstwie Kent, aby egzekwować przepisy i kierować ruch towarowy na początek kolejki Brock na autostradzie M20.
Lokalne ciężarówki i dostawy będą mogły poruszać się po A20 z ruchem pasażerskim.
Przewoźnicy z Kent otrzymają zezwolenia przed sezonem letnim, ponieważ dane lokalnych przewoźników są już zarejestrowane w systemie KMRF.
Masz więcej pytań na ten temat?
Zadzwoń lub napisz!
☎tel. (58) 58 58 584
📞tel. 533 091 190
📧biuro@tachoinfo.pl