Przypominamy, że od 21.08.2023 nowo rejestrowane pojazdy powyżej 3,5 tony będą wyposażone w tachografy inteligentnej drugiej generacji (G2v2), a PWPW będzie wydawać nowe karty kierowców o większej pojemności pamięci. Wiąże się to z przepisami pakietu mobilności, które między innymi od 31.12.2024 wydłużą okres kontroli drogowej z 28 do 56 dni, czy będą wymagały wpisów w tachografie o załadunkach i rozładunkach.
Jeszcze dziś nie ma obowiązku wymiany starszych urządzeń ani karty kierowcy w ruchu międzynarodowym. Karty kierowcy starszego typu można używać w tachografie najnowszej generacji oraz odwrotnie. Jednakże wiąże się to z ograniczeniem pewnych funkcjonalności nowych tachografów G2v2 – tylko z najnowszą kartą kierowcy tachograf ten będzie rejestrować automatycznie przekroczenia granic oraz umożliwiał wykonywanie wpisów o rozładunku i załadunku. W innym wypadku nadal będzie obowiązkowe wykonywanie wpisów przekroczenia granic ręcznie, jak i wypełnianie kart załadunkowych.
Od 31.12.2024 w ruchu międzynarodowym będzie wymagany co najmniej tachograf inteligentny pierwszej generacji (G2) w wyposażeniu od czerwca 2019 – nie będzie można korzystać z tachografów analogowych oraz cyfrowych montowanych do czerwca 2019 roku – a od 19.08.2025 wymagany będzie wyłącznie urządzenia inteligentne drugiej generacji (G2v2).
Obowiązek ten dotyczy pojazdów wykonujących przewozy w Unii Europejskiej, w tym Szwajcarii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, niezależnie od kraju zarejestrowania pojazdu.
Dnia 1.07.2026 tachografy będą również obowiązkowe dla pojazdów od DMC 2,5t w przewozach międzynarodowych,co wiąże się z tym że kierowcy również będą podlegali pod Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego oraz Ustawę o czasie pracy kierowcy. Nowe przepisy nie będą dotyczyć: przejazdów krajowych, osób, międzynarodowych przewozów na potrzeby własne.
Zachęcamy do kontaktu i zaproaszamy do współpracy!
Zadzwoń lub napisz!
tel. (58) 58 58 584
tel. 533 091 190
biuro@tachoinfo.pl